Vayloğ Dede Türbesinde Konukevi

Vayloğ Dede Türbesinde Konukevi

18 Temmuz 2023 akşamı eşimle kiraladığımız araçla Ankara'dan yola çıktık. Sekiz saatlik yolculuk ve kısa dinlenmelerden sonra köyümüz Ballıkaya’ya ulaştık.
Yaz sıcaklarının etkisiyle ya yapılacak dışarı işimiz olmadığından evden pek de çıktım sayılmaz. 30 ve 31 Temmuz günlerinde Vayloğ Dede ziyaretine uğradım. 31 Temmuz 2023 Pazartesi günü uğradığımda aldığım bazı notları sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öğlen sıralarında emekli öğretmen İsmail Koç'a uğradım. Hal hatır ettik, öğretmenlik anılarından söz etti. Bir süre sonra Vayloğ Dede ziyaretine gittim. Arguvan Asmaca köyünden Cemal Yıldız eşi ve oğlu vardı. Arguvan Eymir köyünden Naim Kaymaz ve eşi, Arguvan Tarlacık (Ektir) köyünden Hatice Teyze, Mustafa Çelik ve eşi vardı. Daha sonra yaşlı karı koca geldiler.
Naim Kaymaz, Ruhi Su'yun 70'lerin başlarında Eymir'de babası Âşık Bektaş'ı ziyaretinden, o zamanın kayıtlarına ulaşamadığından söz etti. İmam Doğan çalıp söylemiş. Âşık Bektaş'ın şiirlerinin toplandığı Ağıt adlı kitabı benim düzenlediğimi, ancak kontrol edilmeden basıldığını, bazı hata ve yanlışlar olduğunu söyledim. Kendisi de aynı konuları dile getirdi.
Asmacalı Cemal Yıldız rahatsız olduğu zaman derman için yalvarmaya başlamış, rüyasında Vayloğ Dedeyi görmüş ve ziyaretine gelmiş, iyi olmuş. Anlatımını daha ayrıntılı anlatmasını istedim, telefon numarasını kaydettim.

Konukevi

Vayloğ Dede Türbesinin bakımıyla ilgilenen torununa Ahmet Çağlayan, konukevinin tamamlandığını söyledi. Konuk evinin bahçesinde ve içerisinde birkaç fotoğraf çektim.
Girişin önünde birkaç masa ve çevresinde sandalyeler konulmuş, üzeri kapalı alanda yetişmiş ceviz ağaçları var. Konuk evinin kapısı doğuya bakıyor. İçeri girildiği zaman sol yandaki açık mutfakta dolap, buzdolabı, bulaşık makinesi, çamaşır ianesi, ocak, kap kacak iki koltuk, iki kanepe yerleştirilmiş. Sağ yandaki oda ile onu izleyen iki oda sağlı sollu aynı boyutta. Bu üç odada iki yatak, bir kanepe, bir dolap, bir komidin ile tuvalet banyo var. Batı yanında bulunan iki oda biraz daha büyük ve bu odalarda da iki yatak, iki kanepe, bir dolap, bir komidin ile tuvalet banyo var. Batıya açılan kapının önünde de var olan alan kilit taş döşenerek kullanımı sağlanacak.

Ballıkaya, 3 Ağustos 2023

Yorumlar