Vayloğ Dede Yeni Baskı

Vayloğ Dede Yeni Baskı

Dördüncü Baskı İçin Sunu

Vayloğ Dede ile ilgili ilk yazılarım 1988-1989 yıllarında ‘Yenilenen Köy Ballıkaya’ ve ‘Yenilenen Köy Ballıkaya ve Ballıkaya’dan Derlemeler Üzerine’ yazılarımda yer aldı. Daha sonra Malatyalı Gönül Sultanları adlı kitapta Şah Veli Dede ile Vayloğ Dede hakkındaki yazım yayınlandı. Hacı Bektaşi Veli Araştırma Dergisindeki makalemde (Sayı: 30, Yaz 2004, s. 119-138; Şah İbrahim Veli ile İlgili Anlatımlar; Ballıkaya’dan Derlemeler) de Vayloğ Dede ile ilgili bilgiler verdim. Bu makalem derginin yanında birçok sitede de yer aldı.
Bu çalışmamda Şah İbrahim Veli Ocağı dedelerinden, aynı zamanda akrabam olan Vayloğ Dede’nin yaşamı ile hakkında bazıları söylenceye dönüşmüş anlatımları, hakkındaki şiirleri ve bazı fotoğrafları harmanlayıp sunmaya çalıştım. 1983 yılından itibaren sürdürdüğüm ‘Yenilenen Köy Ballıkaya’ adlı çalışmanın kapsamında Ballıkaya köyü ve çevresi ile başka yörelerden birçok kaynak kişinin anlatımlarını derleyip karşılaştırarak bu çalışmayı oluşturdum. Vayloğ Dede’nin kardeşi Yusuf’un oğlu, babaannem Satı Özerol’un kardeşi Divana Abidin Dede (Abidin Tuna) hakkında az da olsa bilgi vermeye çalıştım.
Yarım yüzyıl önce vefat etmesine karşın, halk arasında Vayloğ Dede’nin hakkında birçok olay anlatılır. Söylence boyutundaki olaylardan bazıları yaşayanlarınca, bazıları da duyduklarını anlatmışlardır. Örnek vereceğimiz anlatımlar, 1983 yılından itibaren derlenmeye başlanmış, bazıları çeşitli gazete, dergi, kitap, İnternet siteleri gibi yayın organlarında yer almış olup ilk kez bütünlük içinde sunulmaktadır.
2012 Temmuzu ortalarında basımı yapılan Vayloğ Dede adlı kitabımı var olan bilgi ve belgelerle zenginleştirilerek yeniden düzenleyip basıma hazır hale getirdim. 2013 yılında soyağacı ile ilgili bilgilerde düzenlemeler yaptım, anlatımlar ve şiirler, fotoğraflar ekledim, 36 sayfa olan kitap 60 sayfaya çıktı. 2014 yılında aynı içerik ile 16x24 boyutunda basıldı. Elinizde bulunan dördüncü basım düzenlemesinde ise orta boy kitap tasarımı yapıldı. Kapak tasarımını da kendim yaptım.
2018 yılında Vayloğ Dede kitabımın üçüncü baskısını gerçekleştirdim. Süreçte bazı derlemeler ve fotoğraflar ile birlikte sayfa sayısında artış oldu. Şah İbrahim Veli Ocağının en büyük talip grubu olan Salmanlı aşiretinin Demirci obasından, Kahramanmaraş Pazarcık ilçesi Çiçekalan köyünden olup, Almanya’da yaşamakta olan Elif ve İbrahim Polatdemirci çiftinin katkılarıyla yeniden basıldı. İbrahim Polatdemirci, eşi ve kendisi adına şu kısa açıklamayı yaptı.
 
“Süleyman Özerol tarafından yayınlanan Vayloğ Dede kitabını okuduğumda, talibi olduğum Şah İbrahim Veli Ocağının dedelerinden olduğunu öğrendim ve gurur duydum. Sağlığında tanımadığım dedeyi, kitabı okuyunca ve tanıyınca ocak mensuplarının, taliplerin ve diğer kişilerin de tanımasını sağlamak; kitabın yeniden basılmasına katkı sunarak da gururumu paylaşmak ve görevimizi yerine getirmek istedim. Saygılarımla...”
 
Ocağımızın dedelerinden Gürgür Dede ile ilgili kitabımıza ve Şah İbrahim Veli Ocağı ile ilgili diğer yayınlara da katkı sunacağını belirten Sayın Elif ve İbrahim Polatdemirci çiftine katkılarından dolayı teşekkür ederim.
Kitabın ileride yeni anlatımlar ve kaynaklarla daha da zenginleşeceğini umuyor; şimdiye kadar kitabın hazırlanmasında, düzenlenmesinde, basımında emeği geçenlere teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.

Murat Gürbüz ne demişti?

“O bir insan!
O bir şaman!
O bir eren!
O bir imam!
O bir Vayloğ!
O bir dede!
İmanım aha niyazın...”


Dağıtım

Vayloğ Dede kitabının 4. baskısını İstanbul, Tarsus, Çorum, Tokat illerinde bulunan Nuri Aldemir, Haydar Arkovan, Mesut Tugay ve Rıza Pirdoğan eli ile dağıtıldı. Diğer yandan İzmir, Amasya Halifeli ve Mersin'e de ben gönderdim. Bireysel istekte bulunanlar da oluyor, onlara da ulaştırmaya çalışıyorum. 
Vayloğ Dede kitabıma maddi destek veren Elif ve İbrahim Polatdemirci, babamın dedesi ile kardeş olan ve yüzü aşkın bir süre önce Alvar köyüne yerleşen Ali Çavuş emmim ile oğulları ve torunlarından dedelik yapanları kapsayan Gürgür Dede (Yusuf Çalışkan) kitap çalışmama da destek vereceklerini belirttiler. Kendilerine teşekkür ediyorum.
Ballıkaya'daki diğer Şah İbrahim Ocağı dedelerini kapsayan çalışmayı da yakın zamanda kitap olarak düzenlemeyi düşünüyorum. 
Tüm maddi manevi katkı sağlayanlara, sağlayacak olanlara teşekkğür ederim.

Yorumlar

  1. VAYLOĞ DEDE KİTABIMIZIN 4. BASKISININ MASRAFLARINI KARŞILAYAN ELİF VE İBRAHİM POLATDEMİRCİ'YE TEŞEKKÜRLER
    “Süleyman Özerol tarafından yayınlanan Vayloğ Dede kitabını okuduğumda, talibi olduğum Şah İbrahim Veli Ocağının dedelerinden olduğunu öğrendim ve gurur duydum. Sağlığında tanımadığım dedeyi, kitabı okuyunca ve tanıyınca ocak mensuplarının, taliplerin ve diğer kişilerin de tanımasını sağlamak; kitabın yeniden basılmasına katkı sunarak da gururumu paylaşmak ve görevimizi yerine getirmek istedim. Saygılarımla...”
    Elif ve İbrahim POLATDEMİRCİ

    Dağıtım...
    Vayloğ Dede kitabının 4. baskısını İstanbul, Tarsus, Çorum, Tokat illerinde bulunan Nuri Aldemir, Haydar Arkovan, Mesut Tugay ve Rıza Pirdoğan eli ile dağıtıldı.
    Almanya’da dağıtımını İbrahim Polatdemirci, Haydar Akkoyun ve Hüseyin Ali Yildiz üstelenmiştir.
    Diğer yandan İzmir, Amasya Halifeli ve Mersin'e de ben gönderdim. Ballıkaya'da Vayloğ Dede türbesine de bizzat kendim getirdim ve torunu Ahmet Çağlayan'a teslim ettim.
    Vayloğ Dede kitabıma maddi destek veren Elif ve İbrahim Polatdemirci, babamın dedesi ile kardeş olan ve yüzü aşkın bir süre önce Alvar köyüne yerleşen Ali Çavuş emmim ile oğulları ve torunlarından dedelik yapanları kapsayan Gürgür Dede (Yusuf Çalışkan) kitap çalışmama da destek vereceklerini belirttiler. Kendilerine teşekkür ediyorum.
    Ballıkaya'daki diğer Şah İbrahim Ocağı dedelerini kapsayan çalışmayı da yakın zamanda kitap olarak düzenlemeyi düşünüyorum.
    Tüm maddi manevi katkı sağlayanlara, sağlayacak olanlara teşekkür ederim.

    VAYLOĞ DEDE kitabımızın 4. baskısının basımına katkı sunan Sayın Elif ve İbrahim Polatdemirci'ye yeniden teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder